Retailconcept
       
     
Steps_03.jpg
       
     
Steps_04.jpg
       
     
Steps_02.jpg
       
     
VIZ_0187.jpg
       
     
VIZ_0176.jpg
       
     
VIZ_0195.jpg
       
     
VIZ_0194.jpg
       
     
VIZ_0172.jpg
       
     
VIZ_0173.jpg
       
     
VIZ_0175.jpg
       
     
Windows Phone_20160623_057.jpg
       
     
Windows Phone_20160623_058.jpg
       
     
Retailconcept
       
     
Retailconcept

LOCATIE: Diverse steden in Nederland en België

BOUWHEER: STEPS BV

TIMING: 2016

BUDGET: -

STATUS: uitgevoerd

Steps wil een nieuwe huisstijl en analoog een nieuw shop concept. Beide ontwerpen verlopen parallel en beïnvloeden elkaar wederzijds.

Het interieur van de winkels moet rust en vrouwelijkheid uitstralen zonder in te boeten aan authenticiteit geeft een gevoel van rustig thuiskomen, een huiselijk karakter.

Dit wordt vertaalt in een bamboevloer die omhoog plooit tot kassameubel, presentatieblok of onderstel van kledingrekken. De duurzame en natuurlijke eigenschappen sluiten aan bij de principes waar voor Steps en haar klanten willen staan. De textuur en kleur geven een meerwaarde en sluiten aan bij de collecties waar opvallende patronen en stoffen mee de identiteit bepalen.

We ontwerpen een zeer frêle en transparant reksysteem, met dunne ronde buizen, afgeronde hoeken in verschillende varianten. De rekken gepimpt worden met legplanken in verschillende materialen/texturen, frontale hangers, kleine en grote spiegels.

In het interieur eerder rustige interieur (de collectie zelf is in het algemeen druk en kleurig) worden twee ‘waaw-momenten’ voorzien: Het paskamergebied en het gebied rond de kassa.

Het paskamergebied met vertrouwen geven, warmte, voldoende efficiënt uitgerust kortom een fijne verblijfsruimte zijn. Daarbij moet er de mogelijkheid zijn om accessoires en aanvullende items te tonen.

Het kassameubel en achterwand worden uitgewerkt als wrapping station, zodat er niet alleen met kleur en textuur kan gespeeld worden, maar ook ruimte is voor persoonlijke aanpak en activiteit die het functionele afrekenen overstijgt: shopping als experience, als extra-tje bij het bezoek aan de fysieke shop.

Het paskamergebied met vertrouwen geven, warmte, voldoende efficiënt uitgerust kortom een fijne verblijfsruimte zijn. Daarbij moet er de mogelijkheid zijn om accessoires en aanvullende items te tonen.

Steps_03.jpg
       
     
Steps_04.jpg
       
     
Steps_02.jpg
       
     
VIZ_0187.jpg
       
     
VIZ_0176.jpg
       
     
VIZ_0195.jpg
       
     
VIZ_0194.jpg
       
     
VIZ_0172.jpg
       
     
VIZ_0173.jpg
       
     
VIZ_0175.jpg
       
     
Windows Phone_20160623_057.jpg
       
     
Windows Phone_20160623_058.jpg